Programlama Dili Nasıl Öğrenilir?

Öncelikle hepinize tekrardan merhaba (uzun bir aradan sonra) yeni yazımda  herhangi bir programlama dilini nasıl öğrenebileceğinizi,öğrenirken nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini,ben öğrenirken neler yaptım (hala neler yapıyorum) biraz bunlardan bahsetmek istiyorum.

Bu yazımı okumadan önce "Yazılıma Nereden Başlanmalı ?" adlı yazımı okumanızı tavsiye ediyorum.Bu sayede en azından hangi dili seçeceğiniz hakkında biraz bilgi sahibi olabilirsiniz.

İlk önce yani hangi programlama dilini öğrenmek istediğinizi seçtikten sonra kesinlikle pes etmemelisiniz bu çok önemli programlama dili öğrenmek gerçekten çok zordur eğer bunu başarmak istiyorsanız önünüze çıkan her tümsekte vazgeçemezsiniz hemen pes etmeyip sınırlarınızı zorlamalısınız.Programlama dili öğrenmek için bir çok yol var.Bunlardan en çok kullanılanı ise programlama kitapları veya online kurslardır.

Programlama kitaplarını bence yeni başlayanlar için iyi bir alternatif olmayabilir çünkü o kitapların anlatımı bence biraz daha ağır ve programlama dilini öğrendikten sonra kod yazarken ayrıntıları unutursanız hemen bakmanız için elinizin altında bulunması gereken kitaplar.Yayın olarak ise ben Kodlab'ı kesinlikle öneririm 2 tane kitabını aldım ve kitaplar cidden çok kaliteli içinde gereksiz hiçbir şey yok hepsi öğrenmeniz gereken önemli şeyler ve kitaplarda dikkat ettiğim bir kaç şey ise püf noktalara çok iyi değinmesi,bol bol örnekler vererek anlatması,her konunun sonunda verilen ödevler bu gibi şeyler konuyu anlamanız için çok önemli bence

Online kurslara değinecek olursam bence şuan en mantıklısı bu gibi geliyor çünkü kitaplara göre çok daha fazla seçeneğiniz var ve anlamadığınız  bir yer olursa sorma şansınız var.Şuan en bilinen online kurs platformu udemy,bende bu platformu kullanıyorum.Bu platformlarda bir çok kurs var.Bence online kursların ne önemli avantajı her yerde kullanabiliyor olmanız örneğin siz bir kurs aldığınızda o kursu telefonunuza tabletinize bilgisayarınıza indirip istediğiniz yerde çalışabilirsiniz örneğin otobüste giderken 10 dk bile zamanınız olsa indirdiğiniz videoları izleyebilirsiniz.

Bunca şeyden sonra programlama dilini gerçekten öğrenmek istediğinizden emin olun ve pes etmeyin ve son olarak araştırmaktan ve sorgulamaktan sakın çekinmeyin.
Kendinize iyi bakın...

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Eclipse Tema Değiştirme

Java'da Döngüler

Java'da Tip Dönüşümleri(Type Casting)